Home » 7. i 9. semestar : KNJIŽEVNI KOLEGIJI » Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma (en)

Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma (en)

SYLLABUS

Naziv
kolegija:

Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma


dr. sc. Ljiljana Ina
GJURGJAN, redoviti profesor


Naziv kolegija: Etika i
estetika britanskoga i irskoga modernizma

7./9. semestar

Jezik:
engleski

Trajanje:1
semestar, zimski

Status:
izborni

Oblik nastave:
1 sat predavanja i 2 sat seminara tjedno

Uvjeti:
Upisan 7./9. semestar


Ispit: Kontinuirano praćenje. Tijekom
seminara studenti/ce trebaju izraditi jedan seminarski rad te ga prezentirati na
satu. Rad u seminaru, seminarski rad te dva kolokvija konstitutivni su dio
završne ocjene. Svi dijelovi ocjene moraju biti pozitivni da bi student/ica
dobio/la zaključnu ocjenu.


Sadržaj:
Na odabranom korpusu modernističkih tekstova analizirat ćemo
osobine i tematiku modernizma. U završnom dijelu seminara usporedit ćemo
modernizam s nekim djelima kasnijega razdoblja. – Audenovom pjesmom «U sjećanje
na W. B. Yeatsa», Cunninghamovim romanom Sati i pripovijetkom iz
Barnesove zbirke pripovijedaka Stol od četurnovine»

Cilj: Cilj kolegija je
problemski pristupiti razdoblju modernizma. Uz upoznavanje dijela kanona
britanskoga i irskoga modernizma, u kolegiju će se raspraviti i temeljna pitanja
o ulozi književnosti. ali i njezinoj ulozi u  artikulaciji osobnoga i
nacionalnoga identiteta u tom razdoblju. U kolegiju ćemo se također upoznati s
relevantnim kritičkim metodama za promišljanje modernizma (psihoanalitička,
poststrukturalistička, feministička, postkolonijalna/kulturološka kritika).

  1. tjedan. Uvod
    Karakteristike modernizma, razgraničenje pojmova dekadentizam,
    esteticizam, impresionizam, modernizam, modernitet, avangarda. Filozofske
    pretpostavke modernizma (Mach, Bergson, Nietzsche, Freud)
  2. tjedan. Esteticizam i dekadentizam W.B.
    Yeats: «Saling to Byzantium»,  Oscar Wilde: The Picture of Dorain
    Gray
    (ulomak),  
  3. tjedan. Estetizacija nasilja W.B. Yeats:
    Cathleen ni Houlihan, «Easter 1916», Roland Barthes: Mythologies
    (ulomak),  
  4. tjedan. Modernistički antijunak: T.S.
    Eliot: «The  Love Song of  J. Alfred  Prufrock», James Joyce: «Counterparts»,
    Ulysses (odabrane scene iz filma)
  5. tjedan. S. Beckett: Waiting for Godot:
    (ulomci)   
  6. tjedan. Modernistički subjektivizam:
    Joseph Conrad: Heart of Darkness,  analiza eseja  Ian
    Watt: “Conrad in the Nineteenth Century”,
      V. Woolf: Mrs.
    Dalloway
    (film)
  7. tjedan Modernistički subjektivizam/nast.
    V. Woolf: To the Lighthouse Analiza eseja
    Erich Auerbach: “Smeđa čarapa” ili (u: E. Auerbach: Mimesis: Prikazivanje
    stvarnosti u zapadnoj književnosti
    ) Bonnie Kime Scott: “Digging out Mrs.
    Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring Modernism, vol. 2:  Postmodern
    Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes
    )
  8. tjedan. nastavak MIDTERM PAPER
  9. tjedan. Postkolinijalna kritika: Joyce,
    «Counterparts», «Eveline» (konstrukcija identiteta  u kolonijalnim uvjetima-
    Mullin), eseji Chinua Achebea i  Edwarda  Saida o  Heart
    of Darkness
    (u: A Practical Reader in
    Contemporary Literary Theory
    , Edited by P. Brooker and P. Widdowson)
    Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u: Edward W. Said: The
    World, the Text, and the Critic
    )
  10. tjedan. Feminističko čitanje romana V.
    Woolf’s: To the Lighthouse. Analiza eseja  Bonnie
    Kime Scott: “Digging out Mrs. Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring
    Modernism, vol. 2:  Postmodern Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes
    )
  11. tjedan.  Psihoanalitičko čitanje To the
    Lighthouse (the Oedipal complex)
  12. tjedan.
    Postmodernistička reinskripcija Mrs. Dalloway: Michael Cunningham:
    The Hours
  13. W. H. Auden: «In Memory of W. B. Yeats», Julian
    Barnes: from «The Lemon Table»
  14. Rezervno vrijeme za nadoknade ili daljnje
    razgovore o temama prema izboru studenata
  15. END TERM PAPER

 

Popis literature:

OBVEZATNA

A Reader – dostupan za
fotokopiranje u fotokopiraonici Fakulteta pod nazivom Prof. Gjurgjan,  Britanski
modernizam 2009/10)

Joseph Conrad Heart of
Darkness
,

James Joyce A Portrait o
the Artist as a Young Man
, Ulysses (selected pages),

Virginia Woolf , To the
Lighthouse
Misses Dalloway (optional)

SEKUNDARNA:


Chapter 6: Joseph Conrad: Heart of Darkness (u: A
Practical Reader in Contemporary Literary Theory
, Edited by P. Brooker and
P. Widdowson)


Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u:
Edward W. Said: The World, the Text, and the Critic)


Impressionism
(u: Ian Watt:
Conrad in the Nineteenth Century
)


Ivo Vidan: Punina trenutka u struji svijesti (u:
Virginia Woolf: Gospođa Dalloway (preveo Mate Maras))


Virginia Woolf: From “Byron and Mr. Briggs” (u: The
Gender of Modernism: A Critical Anthology, edited by Bonnie Kime Scott
)


Erich Auerbach: Smeđa čarapa ili (u: E. Auerbach:
Mimesis: Prikazivanje stvarnosti u zapadnoj književnosti
ili engl. prijevod
)


Bonnie Kime Scott: Digging out Mrs. Dalloway (u: B. K.
Scott: Refiguring Modernism, vol. 2:  Postmodern Feminist Readings of Woolf,
West, and Barnes
)


Ban Wang: “I” on the Run: Crisis of Identity in Mrs.
Dalloway (u: Modern Fiction Studies, Vol. 38, no. 1)


Declan Kiberd: Inventing
Ireland: The Literature of the Modern Nation
, London: Vintage, 1996


Margot Norris: “Stephen
Dedalus, Oscar Wilde, and the Art of Lying” u Joyce’s Web, Austen: U. of
Texas Press, 1992.